NGF start grote marketingcampagne om golfsport toegankelijker te maken |
|
|
|
 |
| 70 sec |
Welcome to the club is de slogan van 'de grootste marketingcampagne die de Nederlandse golfsport ooit heeft gezien'. De NGF start deze campagne in mei 2023 om de vergrijzing tegen te gaan, meer vrouwen aan het golfen te krijgen en het elitaire imago bij te stellen.
De campagne moet er onder andere voor zorgen dat meer vrouwen gaan golfen |
Naast een sterke vergrijzing, heeft de golfsport te maken met een 'ongewenste disbalans' tussen mannelijke (68%) en vrouwelijke (32%) golfers, meldt de NGF. Veel mensen denken bovendien dat golf duur, tijdrovend en elitair is. Ook dat beeld wil de NGF graag veranderen. Uiteindelijk moet de groots opgezette campagne de golfsport toegankelijker en toekomstbestendig maken. 'De campagne moet een beweging in gang zetten, die zal leiden tot een democratisering van de golfsport. Een golfsport waarin iedereen zich welkom voelt: jong, oud, man en vrouw. Waarin huidige leden zich thuis en nieuwe leden zich welkom voelen', aldus de NGF.
Doelstellingen
De NGF wil met de campagne bereiken dat over zeven jaar het percentage spelers tussen 25 en 50 jaar met 8 procent is toegenomen. Ook het aantal golfende vrouwen moet dan met dit percentage zijn toegenomen. De campagne start in mei 2023 in samenwerking met marketing-/communicatiebureau Creature Amsterdam.
Hema en Linda
De campagne bestaat onder andere uit het op de markt brengen van een speciale Hema-golfcollectie die het elitaire imago moet aanpakken. Een samenwerking met magazine Linda moet meer vrouwen warm maken voor de golfsport. Video's op sociale media moeten de leuke kanten van de golfsport benadrukken en mensen worden op allerlei manieren aangemoedigd om een keer te gaan golfen op een baan bij hen in de buurt.
De komst van de Solheim Cup naar Nederland is voor de NGF een belangrijk moment om de campagne te lanceren. Voor clubs en banen is een speciaal pakket beschikbaar om de campagne te ondersteunen en er ook zelf op in te springen. Zij kunnen zich begin volgend jaar laten informeren op drie speciale bijeenkomsten (zie kader).
Informatiesessies
16 januari Drentse Golfclub De Gelpenberg, Aalden - 18.00-19.30 uur 19 januari DeWeerelt van Sport, Utrecht - 18.00-19.30 uur 26 januari Prise d'Eau Golf, Tilburg - 13.30-15.00 uur
|
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|