Stihl wil marktleider worden in het segment van de accuproducten |
|
|
|
 |
| 55 sec |
Stihl toont ambitie. Gisteren tijdens de jaarlijkse persconferentie liet de tuin- en parkgigant weten dat zij de vraag naar accugedreven gereedschap toe blijft zien nemen ten koste van het bezinesegment. De ambitie van Stihl is om marktleider te worden binnen de accuproducten.
Michael Traub voorzitter van de raad van bestuur van Stihl |
Michael Traub voorzitter van de raad van bestuur van Stihl: 'De accuproducten winnen duidelijk terrein op de benzineproducten. Wij nemen actief deel aan deze verandering door in te zetten op een dubbel technologisch leiderschap: we handhaven onze hoge investeringen in accutechnologie en blijven tegelijk hard werken aan de ontwikkeling van milieuvriendelijke en duurzame benzineproducten.'
Markleider worden
Accu's zijn het snelst groeiende marktsegment van Stihl. Op dit moment biedt Stihl een assortiment aan van meer dan 80 accumachines, zonder onderscheid tussen particulier en professional. Momenteel vertegenwoordigen de accuproducten 20 procent van de wereldwijde verkoop van het merk. Tegen 2027 hoopt Stihl dit aandeel te verhogen tot minstens 35 procent, en het doel is 80 procent te bereiken tegen 2035. Traub legt uit: 'Wij willen een leidende positie innemen op de markt van de accuproducten. Daarom investeren we vooral in de ontwikkeling en de productie van innovatieve, krachtige accuproducten.'
|
'Accu's zijn de toekomst, maar wij vergeten onze brandstof klanten niet'
| |
|
Brandstof
Met de focus op accu wordt brandstof niet vergeten. Traub: 'Wij willen inzetten op een dubbel technologisch leiderschap. Accu's zijn de toekomst. Maar wij vergeten onze brandstofklanten niet.' Het bedrijf zet daarom mede in op biogene brandstoffen en e-brandstoffen. Zo heeft Stihl recent de nieuwe MotoMix Eco op de markt gebracht, een brandstof die voor 10 procent bestaat uit grondstoffen uit hernieuwbare bronnen, zoals houtresten uit de bosbouw of niet-eetbare plantendelen.
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|