Whatsapp Facebook X LinkedIn RSS feed

Herontwikkeling Golfbaan Leeuwenbergh naar Oosthoek

NIEUWS
Facebook Twitter Linkedin Whatsapp
donderdag 12 december 2013
88 sec


Golfbaan De Leeuwenbergh is een 18 holes golfbaan gelegen te Leidschendam / Den Haag aangelegd in 1988 par 70 met A status, de architect toen was Gerard Jol. Door de toenemende verkeersdrukte rondom Den Haag wordt de Rotterdamsebaan aangelegd dit wordt de nieuwe verbindingsweg tussen het rijkswegennet vanaf knooppunt Ypenburg (A4/A13) en de Centrumring van Den Haag. De bereikbaarheid van Den Haag staat onder druk. Op dit moment maakt 40% van het verkeer dat Den Haag in- en uitrijdt gebruik van de Utrechtsebaan (A12). Als er een file op de Utrechtsebaan staat heeft dat grote gevolgen voor de andere wegen in en om Den Haag, Rijswijk en Voorburg-West. Met de komst van de Rotterdamsebaan wordt de Utrechtsebaan ontlast en vermindert het sluipverkeer bij de naastgelegen gemeenten. De Rotterdamsebaan wordt in opdracht van de gemeente Den Haag uitgevoerd. De weg loopt door de gemeenten Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg en maakt de regio beter bereikbaar. Vanaf Knooppunt Ypenburg gaat de weg onder de Laan van Hoornwijck door en loopt vervolgens door de Vlietzone-Zuid. Voor de Vliet gaat de weg met een boortunnel onder Voorburg-West door naar de Binckhorstlaan en sluit via het Mercuriusplein aan op de Centrumring.

De tunnel mond van deze nieuw te boren tunnel zal zijn op de nu huidige hole 11 van Golfbaan de Leeuwenbergh, hierdoor zullen een aantal van de huidige holes tijdens en na de realisatie van de Rotterdamsebaan niet meer bespeelbaar zijn. Als compensatie dienen er een aantal nieuwe holes aan de andere kant op een aansluitend braakliggend terrein worden gerealiseerd (4 holes in totaal) en bestaande holes volledig moeten worden aangepast. Tevens hebben wij als aannemer de verantwoording over het onderhoud van de nieuwe aangelegde en aangepaste holes tot het moment van oplevering.

De moeilijkheid van dit project zal zijn dat de werkzaamheden plaats zullen vinden op een functionerende baan. Wanneer het werk wordt opgeleverd zal de totale routing van De Golfbaan worden aangepast en alle holes een andere indeling krijgen. De architect welke verantwoordelijk is voor deze herontwikkeling is Alan Rijks. De opdrachtgever is Gemeente Den Haag en de bestekschrijver en directievoerder is Grondmij.

Om aan deze nationale aanbesteding mee te kunnen doen moest je voldoen aan een aantal kerncompetenties, ervaring, technische bekwaamheid, milieu beheer, flora en fauna allemaal facetten welke een belangrijke rol speelde in de uiteindelijke gunning. Een plan van aanpak moest worden gemaakt en op onderdelen zoals; samenwerking, Overlast, Risicobeheersing en prijs kon een korting worden verdiend uiteindelijk wint de inschrijver met de economisch meest voordelige aanbieding de opdracht. Deze besteksvorm noemen ze EMVI (Economisch Meest Voordelige Inschrijving).

Medio januari 2014 zullen de werkzaamheden starten.



LOGIN   met je e-mailadres om te reageren.

REACTIES
Er zijn nog geen reacties.

Tip de redactie

Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief.

ONDERDELEN
Archief
Dossiers
Green Industry Profile
OVER ONS
Over ons
Duurzaamheid & NWST
Contact
Het team
ADVERTEREN EN ABONNEREN
Fysiek abonnement
Digitaal abonnement
Abonneren nieuwsbrief
Adverteren
Verschijningsdata
MEER
Redactionele spelregels
Algemene voorwaarden
Disclaimer
Privacy
Cookies
ONDERDELEN
OVER ONS
ADVERTEREN EN ABONNEREN
MEER